2022. január 04. 16:00 - Kuszkusz

Végtelen útvesztő 2. - Bajnokok csatája (2021) - Miért?

Escape Room 2: Six contestants try to survive in these exclusive new images  | GamesRadar+

Mint kiderült a film kábé negyedénél, már volt szerencsém ehhez a remekműhöz. Egyáltalán nem mozgatott meg addig, habár volt néhány jelenet, ami borzasztó ismerős volt. Nem csoda, mert végiguntam először is, amikor néztem. Most másodjára sem hagytam abba a filmet, végignéztem és jegyzeteltem. Muszáj volt megtudnom, hogy mit emelhetnék ki belőle, ami bebizonyítja, hogy az első rész után mindenképp szükséges volt a második. Az alábbi sorokból kiderül.

A történet ott folytatódik, ahol az első rész végződött. Zoey (Taylor Russel) és Ben (Logan Miller) túlélték az első szabadulószobát, így megkeresik a főkolomposokat, hogy megtudják miért kellett szenvedniük. A kutatás nem tart sokáig, ugyanis a szervezet csapdába csalja őket egy metrókocsiban, ahol 4 másik korábbi győztessel együtt találják magukat. A játék folytatódik, az egyetlen kérdés, hogy ki éli túl. (Ami nem akkora kérdés, mert okkal vannak főszereplők... de értitek)

Nem értem Zoey-t. Hiába próbáljuk kinyomozni, hogy ki és miért kívánta a halálunkat a szabadulószobák által, még a repülőgépbe való beszállás előtt sem lehet elengedni magunkat, hanem befeszülve a közelgő halálunkra kell gondolni. Milyen szép munka! Én a helyükben tolnék egy pizzát egy hideg cider társaságában és csak utána mennék a potenciális gyilkosaim után. Nem mintha az a pár óra, vagy akár nap számítana. Eddig is utánam jöttek, most is utánam jönnének, pizza ide, vagy oda. Éppen ez is történt. Lazán betolhattak volna valami finom kaját, ugyanis a Minos (ez a szervezet neve) meg is találta őket. Újra kezdődik a buli, immár új szereplőkkel és még több izgalommal. (Ja nem)

"Szóval ez most mi, a bajnokok csatája?" - Olyan kielégítő egy szereplő szájából hallani a filmcímet. Ennyi örömöm leltem abban a 88 percben, amíg a film előtt ülve próbáltam nyitva tartani a szemem késő délután. Az előző filmen túl annyi extrát találtam benne, hogy megismerhettük, hogy ki, miért és hogyan áll a szabadulószobák mögött, ami valljuk be, nem elég ahhoz, hogy konkrétan lemásoljuk az első részt. Hiába nyitott a film a háttérben meghúzódó sötét alakok megismerésével, számomra ez sem volt elegendő ahhoz, hogy igazán érdekeljen a folytatás. Azért igyekeztem.

Végtelen útvesztő 2. - Bajnokok csatája (2021) - kritika • Hessteg

 A fene vigye el, de nem sikerült lekötnie. Az első részre még úgy ahogy emlékszem is, pedig kábé két éve láttam, de ezt akárhányszor is nézném meg, kétlem hogy beugrana, hogy mi ez. Habár nem vagyok egy nagy horror rajongó, sőt kifejezetten félek tőlük, erős túlzás ezt az alkotást horrornak titulálni. Egy nagyon gyenge, tiniknek szánt Fűrészhez tudnám hasonlítani. Akinek az első rész bejött, végig tudta izgulni és lerágta az összes körmét, annak valószínűleg a folytatás is megfelel majd. Mivel szinte ugyan az a két film, így nem nagy gáz, ha elalszik az ember pár percre, vagy éppen tart egy pisiszünetet, mert a pár perc kihagyás után is tökéletesen vissza tud kapcsolódni.

Hogy ne hurrogjam le teljesen a filmet, van azért említésre méltó dolog. A helyszínek és a díszlet pont ilyen. Akármennyire is lehetetlen és hihetetlen helyszíneket és "szobákat" álmodtak meg és készítettek el, nagyon pöpecre sikerült némelyik. Persze, a való világban ilyenek nem igazán létezhetnének, vagy ha igen, akkor nem épp ilyen formában, de a látványra nehezen tudok panaszkodni.  A CGI már más tészta, az nem olyan lehengerlő és hihető, mint a díszlet. Az egész díszlet és helyszín dolog a film előnyére válik, ugyanis én kifejezetten szeretem, ha 1, vagy nagyon kevés helyszínen játszódik a történet. 

Nem akarom sokáig fárasztani a szemeket az olvasással, így igazából annyival le is zárnám, hogy remélem többé nem kerül szembe velem a film, ugyanis nem állok készen több időt elvesztegetni rá, és fix, hogy nem fogok rá emlékezni, hogy láttam. Nem gáz, ha valakinek tetszik, mondjuk 10 éve még valszeg nekem is nagyon bejött volna, de azóta megedződtem a filmeken és nekem a Végtelen Útvesztő és társai nem csak hogy kiszámíthatóak, de kellően bugyuták is. Ah igen, még valami. Az előzetes mindent lelő, ha érdekel a film, ne nézd meg a kedvcsinálóját! 

 

Számomra ez a film 1,5 csirkecombot ér.

1_5csirkecombhatter.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://flixatlas.blog.hu/api/trackback/id/tr416802414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása